söndag 24 februari 2008

bitterfitta


Efter en timmes letande efter en av de ackligaste pubarna i Sydney sa fick vi antligen varan mat- Nachos! Nu sitter vi i en mataffar/bankomat/internetcafe och surfar pa internet vagorna. Vi tror att vi antligen har hittat ett hostel som passar oss, dit ska vi forhoppningsvis imorgon.





Som vi berattade igar har vi spenderat dagen i the Blue Mountains, med andra svenskar. Samtliga njot av vattenfallen och de av eucalyptus blommans oljas anga fargade bla bergen (vilken meningsbyggnad, stjarna i kanten). Var guide, he was the man! Det talade vi aven om for honom. Han hade allt en guide ska ha: safarihatt, tomteskagg, nagra extra kilon, och en uppriktig asikt om de mesta. Under utflykten sag vi aven det vi at i fredags, kangaru. Mycket sota (inte goda).







Fran och med idag har vi bytt hostel rum, eller de vill saga Ellen har bytt rum. Hon bor numera i det rum vi tidigare brukade kalla for knarkarkvarten.

Vi bifogar bilder senare. Allt fran sotsakerna for denna gang!

PS. Foraldrar och Jemil, vi jobbar pa telefonkorten. Svarare an vi trodde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!!!
Jag som är helt ny på er blogg är helt till mig, vad fin den är, och den där meningen, jävlar vad ni fick till det..
Jag undar lite varför ni letade efter Sidneys äckligaste pub, men samtidigt tror jag att jag förstår (kom att tänka på en viss rockklubb i en avlägsen del av amsterdam..) Jag tycker att det låter härligt, fortsätt rakt fram med fanan högt men var lite rädda om ert skinn (hellre ett vitt skinn än inget alls har livet lärt mig). HUG!

Nicole sa...

Hej Flickor! Varför bitterfitta? Har ni (redan) fått avsmak för backpackers eller kan ni se en förlikning mellan er och dom? åh, ni är så sköna. Jag vill skugga er i Australien och se vad ni gör. fnittra bakom stora solglasögon och en sooolfjäder. Hallå, för att glädja er, vet ni att Jens Lekman kommer till Sydney och spelar 8 mars? På Manning Bar. Ni borde gå dit. Han spelade i Florens i helgen. Jag missat. Men Florens missar inte mig för snart är jag där! Hoppas att ni har det fint och snart kommer till rätta med er nya tillvara. Lots of Love, Nicole