tisdag 18 mars 2008

det luktar illa

I sondags anlande vi till Brisbane och Aussie Way Hostel. Vi har tillbringat storre delen av dygnens timmar i hostelets roda slitna skinsoffa tillsammans med Ove och Ludde fran Sodertalje. Lat oss forklara varfor:
Aussie Way Hostel har fler tv kanaler an vad du nagonsin trodde ett hostel kan ha.
Foljande filmer har vi sett:
Jakten pa lycka
Wallander (engelsk textad)
Scream 2
Hostel
Domino

Plus:
Family Guy
Scrubs
Simpsons
Malcom in the Middle

I mandags forsokte vi hitta Svenska konsulaten - utan reslutat. Snopna gick vi tillbaka till var roda soffa dar vi tillbringande 10 timmar i strack. Nu har vi dock hittat konsulaten och Ellen har kopt sitt livs dyraste ID - forhoppningsvis...

Trots att Brisbane ar Australiens tredje storsta stad har vi inte funnit sa mycket att gora. Igar hade vi iallafall trevligt pa Andy Warhols utstallning. Imorgon aker vi till Noosa och halsar pa var van Kirsty.

Till alla mammor:
Vi ater mer an vi borde, det ar ganska billigt att ata ute sa vi kor 50/50.
Vi tvattade i Byron Bay och nu borjar det bli dags igen.
Somnen ar det inget fel pa aven om den ibland rubbas illalukande roomies.
Vi har varit lite daliga pa att dricka (vatten) men det ska vi bli battre pa.

Hej hopp!

2 kommentarer:

Myzn sa...

Alskade unerbara vanner! Antligen ar jag inte pa kinesisk mark langre och jag kan lyckas se allt ni har skrivit! Kanns alldeles underbart att fa lasa och hamta upp allt man har missat! Saknar er, varldens basta vanner! Jag ar i Hong Kong, lider av forstoppning (misstanker jag) och jag har slangt dunjackan at helskotta! Nu ar det varme som galler! Om ni hade vart har hade det nog vart mer rajtantajtan men det blir endel nu ocksa. Ha det bast, massa tankar pussar a hugs!//Mysan

Nicole sa...

det ÄR fint på gatan där jag bor! ellen, nu har jag ju mailat dig! du får maila tillbaka. men jag antar att jag inte har rätt att klaga, som tog en månad på mig att maila dig. vad har ni för planer nu? hur går det med beach life bella? hug!