måndag 3 mars 2008

"shit vad sandigt"


Oj vad mycket vi har varit med om sen sist vi skrev.


Turtle-ass

Forra onsdagen var vi ute i Newtown med vara vanner fran BillaBong Gardens. Det blev en kvall att minnas. Vi spelade biljard och drack en minst sagt spannande drink som inneholl det mesta. Kvallens hojdpunkt var dock Annika Lantz dubbelgangare fran Kanada (vi vet inte vad hon heter eftersom hon under kvallen gick under namnet Annika). Vi har nu mailat Annika (den riktiga) och sagt att hon kan sluta leta efter sin look-a-like.







I lordags var vi tvugna att lamna Sydney da alla hostel var fullbokade pa grund av den stora gayfestivalen Mardy Gras. Vi tog vart pick och pack till Byron Bay. Under de sista timmarna i Sydney fick vi anda en dos av den homostammning som radde i storstaden.



Trans-ass


Vi fortsatter. Har i Byron Bay rader det en annan stamning - fake bohem. Vi bor pa ett hostel ute i vildmarken fast det tar bara sju minuter att traska in till centrum. I Byron Bay har vi haft skona dagar pa stranden och en vild utekvall. Lat oss beratta:
Det borjade med rosevin och snick-snack med rumskamraterna i Space room. Eftersom Bella tagit med uppdragsboken (som forandrar ditt liv) fick samtliga i rummet varsit uppdrag for kvallen att utfora. Uppdragsvinnaren blev utan tvekan Ellen som gick in for det till hundra procent. I Buddha bar fragade Ellen om hon kunde betala sina drinkar genom att diska, ett erbjudande de inte tackade nej till. Ellen tillbringade resten av kvallen med ovrig personal i koket. Detta resulterade i att Ellen nu fatt sitt forsta jobberbjudande. Bella daremot drog vidare med crewet till klubben cocomangas dar hon med sin underbara australiensiska accent (Bella har en tendens att lagga till den efter en viss promillehalt) blev tagen for en tvattakta Byron Byare.

Idag borjade vi med ett besok pa den lokala polisstationen dar konstapel Mcdonald (utan minsta sinne for humor) tog emot var missingreport. Det ar inte bara Bella som forlorar saker (Joel du kan pusta ut, Lonley planet och tjugo dollar ar tillbaka). Ellen far numera klara sig utan svenskt pass. Om det inte ocksa kommer tillbaka.

Nu ska vi tvatta alla trosor eftersom de luktar mogel.

Horreni guys kommentera inlaggen or we cuit (eller hur fan det stavas).

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hey älsklingar! Tack för kortet, det var mitt favoritbrev i posten idag (lätt, med tanke på att det andra var 1500:- elräkning) och jag saknar er jättemycket! Snälla, säg att ni skickade kortet till annika lantz också! Här händer inget utom att jag ock klara och alla vi känner pluggar jättemycket. Och att alla vill se foton av bellas hår - och höra vad hennes uppdrag för den där utekvällen var!

I love you!

Nicole sa...

hey honeys! det låter som att ni har det väldigt roligt. massa galna männiksor på en och samma platts verkar som ett bar recept på australiensiskt backpack/bohemliv. här i florens har jag det bra, jag tror att jag kommer trivas som fisken i vattnet. alla är supertrevliga och skolan är nice och ja, allt känns bra. det har potential. det går en svensk kille på skolan, han heter felix och är 86, gick fotboll på florens och känner malin och har delat lägenhet med hennes daniel i barcelona. ellen, han vet vem du är och har festat med dig, ge mig lite info om honom! jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom, men men, han åker hem i helgen anyway. puh. ok, allt för denna gång. rock on grrlz!

Nicole sa...

gud, jag kan ju inte skriva. korregering; felix 86:a gick fotboll på frysen. så! hug!

Helene sa...

Halloj!Blir bekymrad när jag hör att du blivit av med passet Ellen. Du måste anmäla det till svenska ambassaden (i Canberra) eller konsulatet (i Sydney bl a) också, det räcker inte med polisanmälan. Annars är det väldigt roligt att läsa era bloggar, ni verkar ha kul! Fina bilder också ... Kramar från Helene. klaes och Johan hälsar också!

Helene sa...

Hej igen! Apropå arbete ... Ellen din engelska CV är hos Lisa för granskning. Skickar den på hotmailen när jag får tillbaka den.
Puss

Anonym sa...

Tänkte bara å mina och Alex vägnar tacka för att det, på andra sidan jorden, finns någon som tänker på oss, om än i det undermedvetna! Tack Bella, det gjorde vår dag! (Även om jag hade föredragit Ace framför en Ålandskryssning, men oh well..).

Tänkte också tipsa om Nimbin när ni är i Byron Bay - mycket alternativt, även om det är en riktig turistfälla. Ta den spejsade Hippiebussen vetja, den var najs..

Anonym sa...

åh Ellen, min beundran! En kväll med disken! Det är allt nåt visst med utlandet iaf, nåt sånt skulle aldrig ha hänt i sverige..
ja Bella alla vill vi se din nya frisyr, seså, skäms inte nu. Jag ska äta en toast nu, är väl typ största sensationen idag..
ni är SÅ saknade! HUG